راه اندازی اپلیکیشن «وی‌تور VTOUR» توسط دانشجویان رشته جغرافیا

۰۲ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۹ کد : ۲۶۷۸۹ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۰۷۴
اپلیکیشن «وی‌تور VTOUR» توسط دانشجویان رشته جغرافیا راه اندازی شد.
راه اندازی اپلیکیشن «وی‌تور VTOUR» توسط دانشجویان رشته جغرافیا

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، «وی تور» یک پلتفرم اجتماعی است که قابلیت نصب و بهره برداری از طریق موبایل را دارد. هدف از ایجاد و راه اندازی این نرم افزار معرفی مشاهیر، اماکن مذهبی، اماکن تفریحی و صنایع دستی استان خراسان جنوبی به تفکیک شهرستان‌های 11 گانه آن می‌باشد. از قابلیت‌های نرم افزار مذکور، تعیین مسیر و طول مدت سفر از مبدا تا مقصد انتخابی می باشد.
در عصر کنونی یکی از مهمترین رویکردها برای توسعه مناطق، استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و دارایی‌های محلی است که گردشگری و جاذبه‌های آن از رایج ترین آن است. به کمک گردشگری می توان فرصت‌های کسب و کار و درآمد برای بومیان و افراد محلی را رونق بخشید. با توجه به اینکه استان خراسان جنوبی علی رغم جاذبه‌های مناسب گردشگری به جایگاه شایسته در زمینه بهره‌برداری از این صنعت نرسیده، از سوی دیگر، رسالت اجتماعی جامعه دانشگاهی نیز کمک به امر توسعه منطقه پیرامونی آن است، دانشجویان رشته جغرافیا در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، اقدام به راه اندازی این اپلیکیشن هوشمند نمودند.
این پروژه در راستای دروس "جغرافیای گردشگری" و "جغرافیای اقتصادی ایران" تحت نظر دکتر محمد حجی‌پور و توسط دانشجویان محمدرضا عباسی و  هانیه اسداللهی به انجام رسیده است. علاقمندان می توانند نرم افزار "وی تور" را از پلتفرم های عرضه نرم افزارهای موبایلی داخل کشور، (https://myket.ir/app/ir.birtech.birja) دانلود و نصب نمایند.

آخرین ویرایش۰۲ بهمن ۱۴۰۲