رئیس دانشگاه بیرجند در آئین  تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بزرگمهر قائنات:

دانشگاه محور توسعه استان

۱۱ تیر ۱۳۹۹ | ۰۷:۵۱ کد : ۸۶۶۹ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۸۵۴
آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بزرگمهر قائنات با حضور دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند، حجت الاسلام رحمانی امام جمعه قاین و کریمی فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان و مدیران امروز سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ در دانشگاه بزرگمهر قائنات برگزار شد. 
دانشگاه محور توسعه استان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر خامسان رئیس دانشگاه بیرجند در این مراسم که به عنوان نماینده وزیر علوم،تحقیقات و فناوری حضور داشت ضمن اعلام اینکه دانشگاه محور توسعه استان خراسان جنوبی است، افزود: اقدامات خوبی در دوران ریاست دکتر شفیعی‌میم، رئیس سابق دانشگاه بزرگمهر قائنات صورت گرفته است و به لحاظ زیر ساختی در این دانشگاه مشکل خاصی نداریم. 
دکتر خامسان برلزوم توجه به تربیت نسل متعهد در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت:  لازم است دانشگاه‌ها  رویکرد سنتی مبنی بر آموزشِ صرف را تغییر دهند و  با رفع نیازهای جامعه به‌سوی دانشگاه های نسل جامعه محور، مهارت آموز و کارآفرین حرکت نمایند.
رئیس دانشگاه مادر استان بیان داشت: باتوجه به نیاز کشور دانشگاه‌هایی که نتوانند در مرحله اول مشکلات خود وبعد از آن مشکلات جامعه را حل کند قطعاً در آینده حذف خواهند شد.
وی با اشاره به چگونگی اختصاص رشته جدید بر اساس ظرفیت منطقه و برنامه تعریف شده عنوان کرد: برای استخدام کارکنان دانشگاه‌ها شاخص‌هایی تعریف شده است که براین اساس تمامی استخدام‌ها از کانال سازمان امور استخدامی کشور انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه بیرجند با برشمردن ظرفیت دانشگاه‌های استان ابراز امیدواری کرد که نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی دانشگاه‌های استان را در جهت پیشرفت و پیشبرد اهداف یاری خواهند نمود.
شایان ذکر است؛ طی حکمی از سوی دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دکتر سیداحسان شکیب به سمت سرپرست دانشگاه بزرگمهر قاینات منصوب شد.

آخرین ویرایش۱۱ تیر ۱۳۹۹