در آستانه فرا رسیدن ۱۶ آذر صادر شد:

پیام رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو

۱۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۰ کد : ۵۶۹۰ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۸۴۴
رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو پیامی صادر کرد.
پیام رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو

      به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، در آستانه فرا رسیدن روز دانشجو( 16 آذر)، از سوی دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند پیامی به شرح ذیل صادر شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

       16 آذرماه هر سال، تداعی‌کننده روحیه عدالت‌طلبی، ظلم‌ستیزی و ضداستعماری آنانی است که در قالب جنبش‌های دانشجویی برای دفاع از حریت، انسان‌دوستی و کیان کشور با تقدیم خون سه تن از فرزندان غیور این ملت، ندای آزادگی و برابری را در همه جهات زندگی به‌ویژه در میدان علم و دانش احیا کردند.

        روز دانشجو، مصداق واقعی دلاوری، استقامت و ایثار جوانان دانشجویی است که با تقدیم خون پاک خود، پایبندی و ارادت خویش را به آرمان‌های واقعی انقلاب ثابت کردند. همان‌هایی که امروزه به مثابه وجدان بیدار، آگاه، مطالبه‌گر و لبریز از تقوای الهی می‌توانند به‌عنوان نخبگانی خلاق و اندیشمند، جامعه را در مسیر حرکت به‌سوی عزت و اقتدار هدایت کرده و گام‌های محکمی را در مسیر پیشرفت و تعالی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بردارند.

        اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و به‌ویژه شهدای دانشجو، این روز بزرگ را به دانشجویان عزیز دانشگاه بزرگ بیرجند تبریک گفته، آرزو دارم شاهد نشاط و پویایی محافل دانشجویی در دانشگاه با بهره‌گیری از قدرت تقوا، تفکر و بینش لازم در راستای تحقق و گسترش آرمان‌های متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

دکتر احمد خامسان
رییس دانشگاه بیرجند

 

آخرین ویرایش۱۷ آذر ۱۳۹۸