به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار شد؛

نشست صمیمانه بانوان دانشگاهی با هیأت رئیسه دانشگاه بیرجند

۱۶ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۰ کد : ۲۶۹۳۱ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۹۶۷
نشست صمیمانه بانوان دانشگاهی با هیأت رئیسه دانشگاه بیرجند به همت امور بانوان و خانواده و روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، صبح روز دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲، در سالن اجتماعات سلف مرکزی برگزار شد.
نشست صمیمانه بانوان دانشگاهی با هیأت رئیسه دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در نشست صمیمانه بانوان دانشگاهی با هیأت رئیسه دانشگاه، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) بزرگ معمار انقلاب اسلامی و تمامی فجر آفرینان و شهدای گرانقدار، گفت: به جایگاه رفیع مقام زن در قرآن کریم و نهج البلاغه تأکیدات فراوانی شده است.
وی با ذکر حدیثی از حضرت امام علی(ع)، گفت: "زن گل ریحان است و زینت افزای همه مجالس و محافل است." رئیس دانشگاه به جایگاه و مقام زن در بیان بزرگان اشاره کرد و ادامه داد: به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) سعادت و شقاوت جامعه در گرو بانوان است. در منظومه فکری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) نیز زن از جایگاه رفیعی برخوردار است. وی با اعلام اینکه آینده از آن بانوان است، افزود: 58 درصد از دانشجویان دانشگاه بیرجند را بانوان تشکیل می دهند و همچنین تعداد 58 عضو هیأت علمی دانشگاه بانوان هستند.
وحیده حسامی، مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و خانواده با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و تقدیر و تشکر از هیئت رئیسه محترم و همکاران حاضر در این نشست، گفت: انقلاب اسلامی نقطه عطف تاریخ است. وی با اشاره به حضور چشمگیر زنان در عرصه‌های انقلاب و اجتماعی، افزود: با توجه به حضور زنان در دو عرصه خانواده و اجتماع لازم است نگاه جدید به مسئولیتها، قوانین و فعالیتهای اجتماعی زنان و ایجاد جایگاه ویژه برای آنها ایجاد شود. همچنین مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و خانواده در ادامه بخشی از درخواستهای بانوان دانشگاهی را برشمرد.
در ادامه این مراسم صبحانه کاری، تعدادی از بانوان دانشگاهی به نمایندگی درخواست‌ها و پیشنهادات خود را بیان کردند.
برگزاری سرود توسط دانش آموزان مدرسه علامه حلی و هنرمند کشوری عبدالله مولوی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

آخرین ویرایش۱۷ بهمن ۱۴۰۲