با حضور رئیس دانشگاه بیرجند در تهران برگزار شد؛

جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی

۰۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۴ کد : ۲۶۴۱۵ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۹۱۸
جلسه شورای سیاستگذاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی حماسه سرای آیینی قرن نهم هجری صبح روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، دکتر شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، جمالی پور معاون وزیر کشور،استاندار خراسان جنوبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان ملی و استانی در تهران برگزار گردید.
جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه با حضور در انجمن مفاخر و مشاهیر کشور در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی که با حضور استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان و مدیران استان برگزار شد، شرکت کرد.
 در این نشست، دانشگاه بیرجند به عنوان متولی کمیته علمی و پژوهشی این کنگره معرفی شد. اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی همزمان با سالروز وفات این شاعر بلند آوازه و روز فرهنگ شهرستان خوسف برگزار گردید.
طرح فرهنگی کنگره ملی ابن حسام خوسفی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تدوین و در جلسات متعدد کارشناسی مورد تایید انجمن آثار مفاخر فرهنگی کشور قرار گرفت. این طرح‌ دارای چهار بخش علمی پژوهشی، فرهنگی، هنری و اختتامیه است. بخش علمی پژوهشی با محوریت دانشگاه بیرجند با هدف بررسی ابعاد زندگی وشخصیت ایشان، آثار و جایگاه ابن حسام خوسفی در شعر فارسی و اسلامی و بخش فرهنگی با برگزاری یک رویداد فرهنگی با محوریت شعر آئینی برگزار خواهد شد. همچنین بخش هنری این رویداد ملی با همکاری دبیر فرهنگستان هنر و اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت کتاب خاوران‌نامه به موضوع هنرهای تجسمی اختصاص خواهد یافت 
در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی، دکترجواد قناعت از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رییس ستاد اجرایی این کنگره و علی فرخنده به عنوان دبیر کنگره ملی ابن حسام خوسفی منصوب شدند.
لازم به ذکر است در این مراسم از پوستر کنگره نیز رونمایی شد و در ادامه جلسه شورای سیاست گذاری مقرر شد در اولین فرصت ستاد اجرای با ریاست استاندار و دبیری مدیرکل فرهنگ وارشاد و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل و مسئولین بخش های مختلف کنگره منصوب گردند تا روند اجرای برنامه ها در سه سطح محلی،استانی وملی آغاز شود.

آخرین ویرایش۰۲ دی ۱۴۰۲