۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۰۰
کد خبر: 83238769
T T
۰ نفر
وعده معاون رئیس جمهوری برای دانشگاه بیرجند محقق شد

بیرجند - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند گفت: با پرداخت مرحله نخست تفاهم نامه دانشگاه بیرجند و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص تجهیز مركز نوآوری و شتابدهی دانشگاه، قول معاون رئیس جمهوری در این بخش محقق شد.

حمیدرضا نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری 17 دی ماه سال جاری به خراسان جنوبی سفر كرد و قول كمك یك میلیارد و 500 میلیون تومان را برای تجهیز و تكمیل مركز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند داد كه فاز نخست این اعتبار به مبلغ 500 میلیون تومان محقق شد.
وی اظهار داشت: فاز دوم و سوم این تفاهم نامه هم تا پایان شهریور ماه سال 1398 محقق می شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند گفت: اساسنامه مركز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند، خرداد امسال تدوین شد و انبارهای معاونت دانشجویی كه بلااستفاده بود برای استقرار این مركز در نظر گرفته شده و 350 متر مربع زیربنا دارد كه در آینده این زیربنا افزایش پیدا می كند.
وی افزود: دانشگاه بیرجند تاكنون 600 میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه سرمایه گذاری كرده و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری هم قول مساعدت در توسعه این مركز را داده است.
نجفی تصریح كرد: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به مراكز نوآوری و شتابدهی توجه ویژه دارد و این مراكز از ایده شروع و به تدریج به یك نقشه تجاری تبدیل می شود.
وی گفت: محصول مركز نوآوری و شتابدهی به سرمایه گذاران ارائه می شود و معمولا در رویدادهایی مثل استارت آپ ها، ایده ها مراحل مختلف را سپری كرده و ایده صاحبنظران را به نقشه اجرایی تبدیل می كند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند گفت: مركز نوآوری ایده ها را به محصول تجاری تبدیل می كند و شركت ها از داخل این حركت شكل می گیرند كه دوره رشد خود را در این مراكز سپری می كنند و پس از چند ماه به یك واحد فناور تبدیل می شوند.
وی اظهار داشت: مراكز شتابدهی نقش تسهیل گری دارند كه بازار مورد نیاز یك شركت فناور را پیدا كرده و مشتری یابی می كنند و این مراكز بیشتر با بخش خصوصی سر و كار دارند.
نجفی افزود: مركز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند یكی از بخش های مهم زیست بوم فناوری، نوآوری و كارآفرینی دانشگاه بیرجند است.
دانشگاه بیرجند با بیش از 40 سال قدمت به عنوان قطب علمی و آموزشی شرق كشور حدود 12 هزار دانشجو دارد.
7559*3028

سرخط اخبار استان‌ها