برگزاری اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه بیرجند

۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۵ کد : ۱۹۱۴ اخبار دانشگاه اخبار دانشکده‌ها
تعداد بازدید:۶۸۱۷
برگزاری اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه بیرجند

اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه بیرجند امروز شنبه 27بهمن 97 با حضور دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، در این جلسه بیانیه چشم انداز و مأموریت گروه برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه بیرجند و سیاست های کلان توسعه رشته ­ها به تصویب رسید.

دکتر خامسان رئیس دانشگاه با اشاره به ضرورت ایجاد گروه برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه گفت:  طرح و تصویب برای ایجاد این گروه در آخرین جلسه کمسیون دائمی هیئت امناء دانشگاه صورت پذیرفت.

دکتر محسن آیتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی به برنامه­ های درسی و توجه به تغییر و روزآمدسازی برنامه های دانشگاه اشاره نمود و اظهار امیدواری نمود که گروه برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه بتواند اولویت برنامه های درسی را با همکاری گروه های آموزشی مورد بازبینی قرار دهد.

دکتر محمدعلی رستمی نژاد دبیر شورای برنامه ­ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه مقدمه ای بر اقدامات سایر دانشگاه­ ها و اصلاحات ساختاری آن­ها برای توسعه نظام‌مند رشته و به روز رسانی برنامه های درسی ارائه کرد.

در این جلسه بیانیه چشم انداز گروه برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه به قرار زیر به تصویب شورا رسید:

پیشروترین دانشگاه شرق کشور درتوسعه کیفی آموزش، ایجاد، بازنگری و هدایت رشته های تحصیلی، برنامه های درسی و روش های آموزشی مبتنی بر اسناد بالادستی، مزیت های بومی و نوآوری های آموزشی به منظور تربیت نیروی انسانی متعهد وکارآمد درحل مسائل جامعه.

بازنگری و هدایت رشته­ های دانشگاه بر مبنای اسناد بالادستی، تغییر و به روزرسانی برنامه ­های درسی  مبتنی  بر آخرین تحولات علمی با رویکرد افزایش توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی، تولید و کاربرد علم در مقاطع تحصیلات تکمیلی، ایجاد نوآوری در روش ­های آموزش و ارزشیابی با هدف ارتقاء کیفی آموزش­ های دانشگاه از مأموریت های گروه برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه است که در این شورا به تصویب رسید.

از دیگر مصوبات این جلسه اعلام سیاست های کلان توسعه رشته ها در دانشگاه بیرجند شامل رشد متوازن رشته­ های تحصیلی مبتنی بر سند توسعه راهبردی دانشگاه، توسعه رشته­ های اولویت‌دار در سند نقشه جامع علمی کشور و سند آمایش آموزش عالی، توسعه رشته‌ها با اولویت رشته­ های  نو و بین‌ رشته‌ای، توسعه رشته‌ها مبتنی بر مزیت‌های بومی استان و منطقه، اولویت جایگزینی رشته ­ها  با نسبت ثبت‌نام‌شدگان کمتر از 0.3 با رشته ­های جدید، پرهیز از توسعه رشته ­های موازی با دانشگاه­ صنعتی بیرجند بود.

آخرین ویرایش۲۷ بهمن ۱۳۹۷