افتتاح فاز دوم آزمایشگاه تحقیقاتی زنده یاد پروفسور درویش

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۹ کد : ۲۷۴۵۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۳۳۹
فاز دوم آزمایشگاه تحقیقاتی زنده یاد پروفسور جمشید درویش با حضور معاون پژوهش، فناوری و نوآوری، معاون اداری و مالی، رئیس پردیس علوم پایه، اعضای گروه آموزشی زیست شناسی و همچنین با حضور مجازی دکتر آرش درویش فرزند پروفسور جمشید درویش و اعضای گروه آموزشی زیست شناسی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد، روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ به بهره‌برداری رسید.
افتتاح فاز دوم آزمایشگاه تحقیقاتی زنده یاد پروفسور درویش

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در مراسم افتتاح فاز دوم آزمایشگاه تحقیقاتی زنده یاد پروفسور جمشید درویش، دکتر ابراهیم غلامی، رئیس پردیس علوم پایه دانشگاه بیرجند با ادای احترام و ارادت به استاد فقید و بزرگمرد خطه خراسان "دکتر درویش" که خدمات و زحمات ارزشمندی برای جامعه علمی کشور انجام داده‌اند، گفت: در فاز دوم آزمایشگاه تحقیقاتی دکتر درویش، فضای آزمایشگاهی با سکوبندی و اضافه شدن تجهیزات جدید از جمله اینکوباتور co2، میکروسکوپ اینورت و دستگاه الایزاریدر با هزینه 500 میلیون تومان تکمیل شد. همچنین آزمایشگاه کشت سلول با افزوده شدن این بخش فعال گردیده است.
رئیس پردیس علوم پایه ضمن معرفی امکانات و قابلیت‌های منحصربفرد این مجموعه آموزشی و تحقیقاتی، به همراهی و پشتیبانی خانواده محترم دکتر درویش اشاره کرد و افزود: مجموعه پردیس علوم پایه در حال حاضر دارای 1400 دانشجو و 60 آزمایشگاه و کارگاه است. وی ادامه داد: گروه زیست شناسی دانشکده علوم  از سنوات گذشته در مقطع کارشناسی رشته زیست شناسی گیاهی پذیرش دانشجو داشته است که با پیگیری‌های انجام شده از مهرماه سال 1402 در رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی نیز دانشجو می‌پذیرد. 
وی گفت: مجموعه آزمایشگاهی دکتر درویش  دارای بخش‌های فیزیولوژی جانوری، فیزیولوژی گیاهی و آزمایشگاه هیدروپونیک و کشت سلول و بخش تحقیقاتی است.
همچنین، دکتر آرش درویش، فرزند پروفسور درویش در ارتباط مجازی با این جلسه، از اقدامات صورت گرفته در راستای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دکتر درویش و معرفی ایشان به نسل جوان با راه اندازی این مجموعه آزمایشگاهی مجهز قدردانی به عمل آورد.
پخش نماهنگ‌های معرفی و سخنرانی تعدادی از اساتید دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳