کمیته دانشگاهیان کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید خراسان جنوبی تشکیل جلسه داد

۲۷ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۹ کد : ۲۷۲۵۸ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۷۱۴
جلسه کمیته دانشگاهیان کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید خراسان جنوبی، روز یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ با حضور سردار یوسفی، دبیر اجرایی کنگره، دکتر لامعی، رئیس کمیته دانشگاهیان و دیگر اعضای کمیته در سالن شکوه شرق دانشگاه بیرجند برگزار شد.
کمیته دانشگاهیان کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید خراسان جنوبی تشکیل جلسه داد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در ابتدای جلسه کنگره ملی 2000 شهید خراسان جنوبی، سردار پاسدار علیرضا یوسفی، دبیر اجرایی کنگره ملی 2000 شهید استان، ضمن تقدیر از دکتر لامعی، رئیس کمیته دانشگاهیان در برپایی این جلسه، به چگونگی ایجاد و اعضای این کنگره اشاره کرد و بیان داشت: کنگره شهید و موضوع جهاد و شهادت تنها موضوعی است که سیاسی نمی‌باشد. سردار یوسفی با بیان اینکه هرچه در موضوعات فرهنگی تلاش نمائیم کم است، گفت: شهدا به اقدامات ما احتیاج ندارند چرا که آنها در بالاترین درجات قرار دارند و ما هراقدام و فعالیتی که انجام می‌دهیم برای پیوند دلها به شهدا است.وی با اعلام اینکه اقدامات کنگره 2000 شهید استان در بستر کمیته‌ها انجام می‌شود و نتایج اقدامات کارگروه‌ها و کمیته‌ها نتایج این کنگره را به ارمغان خواهد آورد، افزود: نقاط ضعف و قوت کنگره‌های قبلی احصاء شده است و برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری هرجه شایسته‌تر این کنگره صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در کنگره 2000 شهید استان، خانواده شاهد نیز در هر کمیته حضور دارند، عنوان کرد: ارائه خدمت به جامعه هدف و تلاش برای صرفه جویی و اثرگذاری هرچه بیشتر از رویکردهای مدنظر است. دبیر کنگره 2000 شهید استان ابراز داشت: در طول برگزاری کنگره لازم است برنامه‌های اجرا شده از سوی دستگاه‌ها دارای پیوست فرهنگی متناسب با جهاد و شهادت باشند و همچنین در جلسات افتتاح پروژههای عمرانی، زندگی‌نامه شهدا، وصیت نامه و حضور خانواده‌های شهدا مدنظر قرار گیرد. وی همفکری، تعامل و همکاری مابین تمامی کمیته‌ها را از نکات حائز اهمیت برشمرد و گفت: در کنگره شهیدان خراسان جنوبی 33 کمیته ذیل 8 کارگروه فعالیت می‌نمایند.
دبیر اجرایی کنگره با تأکید براینکه  13 سیاست کلان کنگره در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد، گفت: اجلاسه نهایی کنگره در سه ماهه چهارم سال 1404 برگزار خواهد گردید و برنامه‌های این کنگره نیز از ابتدای سال 1403 آغاز خواهد شد. برگزاری برنامه‌های فرهنگی، جشنواره‌های ورزشی، اردوهای راهیان نور و اردوهای راهیان پیشرفت، برگزاری شب شعر و شب خاطره، فضاسازی محیطی با المان سازی و نمادسازی و تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه‌های علمی و فرهنگی، تولید محتوا، نامگذاری اماکن و ساختمان‌ها به نام پرافتخار شهدا و تدوین پایان نامه‌ها و پژوهشها از جمله برنامه‌های این کنگره در طول دوسال آتی است.
در این نشست، دکتر لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه با اعلام اینکه دانشگاه بیرجند از سال 1386 درس آشنایی با دفاع مقدس را در برنامه درسی دانشجویان گنجانده است، بیان داشت: کتابهای مختلفی در تاریخ دفاع مقدس و پس از آن منتشر شده ولی در حوزه ادبیات مقاومت و پایداری آثار مکتوب نداریم که لازم است در این حوزه نیز آثار فاخر و متناسب با ذائقه نسل جوان تولید گردد.
رئیس دانشگاه بیرجند با اعلام اینکه دانشگاه بیرجند به عنوان تنها دانشگاه استان در دوران دفاع مقدس 5 شهید دانشحو تقدیم نظام و انقلاب کرده است، گفت: یادواره همکلاسی خوشنام پس از 15 سال در دانشگاه بیرجند برگزار گردید.
دکتر لامعی ضمن اعلام تهیه شناسنامه 5 شهید دانشجویی دانشگاه بیرجند با همکاری ثبت احوال خراسان جنوبی، گفت: شناسنامه شهدای دانشجوی دانشگاه بیرجند در موزه دانشگاه تهیه و آماده پرده برداری است.
ایشان با بیان اینکه هر آنچه داریم از ایثار و شهادت است، گفت: در حوزه ایثار و شهید و شهادت پایان نامه‌های متعددی در گروه‌های آموزشی دانشگاه منتشر شده است.
همچنین دکتر ایمانی، رئیس بسیج دانشجویی استان ضمن تشکر از رئیس دانشگاه بیرجند، گفت: کمیته دانشگاهیان کنگره 2000 شهید استان تاکنون اقدامات مؤثری را در راستای ایجاد فضایی بصیرتی انجام داده است که از آن جمله می‌توان به  ایجاد المان شهدا، برگزاری دو یادواره شهدا و همکاری در برگزاری اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت را نام برد.  وی در پایان یادآور شد: تجربه نگاری و تجمیع اطلاعات در ستاد اجرایی کنگره می‌تواند نقشه راه سالیان آتی باشد.
همچنین 
در این نشست: از سوی سردار یوسفی، احکام کمیته‌های دانشجویی و تولید محتوا به دکتر ایمانی اعطا شد.

آخرین ویرایش۲۷ اسفند ۱۴۰۲